diumenge, 28 d’octubre de 2012 0 comentaris

 

Dijous 25 d'octubre xerrada de l'Escola de pares:

Millora de la comunicació amb els fills adolescents

La xerrada va anar a càrrec de la Mª del Mar Pérez, psicòloga del Centre EDIC de Reus.

Us detallo una petíta síntesi de la xerrada.

COMPARTIR
ESCOLTAR 
NEGOCIAR  

Aquestes son les tres premises més importants davant d'un adolescent.

COMPENDRE
Dels adults davant d'uns fills adolescents, amb uns:
  • canvis fisiològics
  • obstinació idees
  • visió del món 
  • inseguretat
  • opinió dels altres
  
DISCIPLINAR
No es el mateix que imposar l'autoritat.

Ens fa falta apendre a escolta'ls.

NEGOCIAR 
Amb els fills adolescents. Amb coherència.
  
La Mar Pérez va lliurar als assistents un full informatiu que transcric:

CANVI ACTITUD PARES PER EDUCAR ELS FILLS

Consisteix en :
  • POTENCIAR comportaments desitjats,millor que prohibir els no desitjats.
  • TIRAR els millors MOMENTS per educar, abans d'haver de fer-ho per l'impuls del moment.
  • PREMIAR més que castigar.
  • Aprofitar i RECONÈIXER els PUNTS FORTS com a recolzament per a millorar en els dèbils, per contra d'oblidar els punts forts i centrar-se en criticar els dèbils.
  • Crear h+abits a través de la llibertat, en lloc de crear constums fent ús de la por i l'autoritat.
  • Criticar fets concrets, en lloc de desacreditar a la persona sencera :"aquesta habitació no està recollida", en lloc d'"ets un desendreçat", o "no saps endrecar la teva habitació".
  • PREVEURE i ANTICIPAR-SE en lloc d'haver de coregir.
Com s'aconsegueix?

A banda de conèixer les qüestions esmentades anteriorment, s'aconsegueix amb UN CANVI D'ACTITUD GLOBAL, principalment dels pares. Aquest canvi global consisteix en modificar:

  • Canviar la formar de parlar: és el principal canvi, i facilitat tots els altres: construir frases afirmatives, no negatives, crear frases per a lloar actituds que abans només rebien un silenci o un gest d'aprovació, descriure fets, en lloc de qualificar i etiquetar a les persones.
  • Autocontrol: és el més difícil, especialment si tenim un caràcter mol impulsiu i hem desenvolupat l'hàbit contrari. És necessari per: no prendre decisions errònies en calent i esperar als moments més adequats, ignorar comportaments no desitjats que no són el nostre focus de control, millorar el clima familiar.
  • Canviar la forma de veure les coses:cada error del nen és una oportunitat per a ensenyar-li, reconèixer els errors davant dels fills no és debilitat, és una ocasió única, les mostres d'afecte i estima són el "pegament" de la família.  

També és foanmental aprendre a motivar, premiar i castigar.

BREU FONAMENT NEURO-FISIOLÒGIC

El cervell no pot representar el negatiu de cap concepte, així que prèviament ha de visualitzar el concepte per tal de negar-lo (el famós anunci de "no pensis en un cotxe vermell). Per tant a l'educar corretgint constanment el cervell dels nois i noies visualitzen un cop i un altre els actes que no han de fer, són actes que acaben estan constantment en el seu cap, aconseguint pràcticament l'efecte contrari al què buscàvem.

En lloc d'això, tota aquesta insistència i energia cal aprofitar-les per a que el cervell representi accions bones un cop i un altre, de manera que el noi/noia les tingui sempre presents.   
          
    
   

No Response to " "

Publica un comentari a l'entrada